Parkkivertailu.fi

Mikä tekee hyvän pysäköintipalvelun?

Sisällysluettelo

Kunnon hotellissa tai ravintolassa on hyvä, jos on pysäköintipalvelu asiakkaiden autojen ja kulkuneuvojen pysäköimiseen. Kunnollisen pysäköintipalvelun avulla auton voi jättää huoletta ja helposti pysäköitäväksi ilman, että asiakkaan tarvitsisi käyttää siihen aikaa. Hotellin tai ravintolan henkilökunta hoitaa pysäköinnin asiakkaan puolesta.

Korkeatasoiset hotellit ja ravintolat tarjoavat pysäköintipalveluita sekä Suomessa että erityisesti muualla maailmassa. Varsinkin amerikkalaisissa hotelleissa on yleistä, että palveluun kuuluu pysäköintipalvelu. Hotellin asiakkaat voivat huoletta jättää autonsa luotettavalle palvelijalle, joka huolehtii pysäköinnistä. Amerikkalaiseen palvelukulttuuriin kuuluu asiakkaista huolehtiminen ja myös asiakkaan auton pysäköiminen helposti ja turvallisesti näiden puolesta.

Hyvä pysäköintipalvelu on vaivaton ja stressitön. Suomessa erilaisia pysäköintipalveluita on tarjolla esimerkiksi lentokentällä. Erityisen hyödyllinen pysäköintipalvelu on silloin, kun matkatavaroita on paljon tai kyydissä on liikuntarajoitteisia. Ilman pysäköintipalveluita matkaa kertyisi paljon enemmän. Tämä säästä asiakkaita harmeilta ja raskaiden kantamusten kuljettamiselta. Parkkipaikkoja ei lentokentän kaltaisissa paikoissa voida usein sijoittaa suoraan asematerminaalin viereen. Ilman pysäköintipalvelua asiakkaat joutuisivat kulkea pitkiä matkoja matkalaukkujen kanssa.

Hyvään pysäköintipalveluun sisältyy tietysti se, että auto säilyy turvassa ja autoon ei aiheudu vaurioita. Hotellin pysäköinnistä vastaavan henkilökunnan täytyy olla ammattimaista ja luotettavaa. Auto tai mikään auton sisältä ei katoa tai vaurioidu. Asiakas voi huoletta jättää autonsa pysäköitäväksi.

Hyvään pysäköintipalveluun kuuluu tietysti erinomainen ja ystävällinen asiakaspalvelu. Pysäköintialueen hoitaja on ensimmäinen henkilökuntaan kuuluva, jonka asiakas saapuessaan kohtaa. On siis hyvin tärkeää, että asiakaspalvelu on kunnossa ja että pysäköintialueen hoitaja hoitaa asiakaspalvelun erinomaisesti.

Hyvän pysäköintipalvelun kuuluu vähentää onnettomuuksia ja pienempiä havereita.

Hyvässä pysäköintipalvelussa lisäksi on tärkeää nopeus ja palvelun toimivuus. Näin asiakkaan ei tarvitse käyttää paljon aikaa odotteluun saapuessa tai lähtiessä.

Sähköautojen yleistymisen myötä hyvään pysäköintipalveluun voi kuulua asiakkaiden sähköautojen lataaminen asiakkaan puolesta. Näin asiakkaan ei tarvitse huolehtia akun loppumisesta sen vuoksi, että hän ei pysty viemään autoa lataukseen ollessaan viettämässä aikaa hotellilla tai ravintolassa. Vaikka pysäköintipalvelu laskuttaisi tällaisesta palvelusta hiukan, se voi parantaa asiakkaan asiakaskokemusta paljonkin.

Pysäköinnin sujuessa hyvin asiakas voi keskittyä muihin asioihin. Asiakas voi esimerkiksi saapua CASINO peleihin kasinolle ja jättää autonsa pysäköintipalvelun hoidettavaksi. Pelaaminen on paljon mukavampaa, kun pysäköinnin saa hoidettua helposti ja kätevästi sen sijaan, että käyttäisi paljon aikaa parkkipaikan etsimiseen kadulta.

Suomessa Unikie kehittää erityistä henkilötöntä automaattista pysäköintipalvelukonseptia. Heidän palvelutarjontansa mahdollistaa täysin uusia palveluita kuten autonpesupalvelut ja automaattinen talvi-/kesärenkaiden vaihto.

Niin miksi hyvään pysäköintipalveluun ei voisi kuulua auton pesua ja muunlaista huoltoa. Asiakas jättää autonsa pysäköitäväksi ja hotellin asiakaspalvelu samalla pesee auton. Suomessa tällaisia pysäköintipalveluita on tarjolla suurimmissa kauppakeskuksissa. Näin asiakkaan käydessä ostoksilla, hänen autonsa pestään ja huolletaan samalla. Esimerkiksi useissa kauppakeskuksissa, kuten Espoon Sellon kauppakeskuksessa, toimii CarSation pesulapalvelu. Auton huolellinen pesu ja huolto on tehty todella käteväksi ja helpoksi.